İSTANBUL (AA) – Cargill, "1000 Çiftçi 1000 Bereket" programının ikinci ilerleme raporunu yayınladı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, çiftçilerin refahını ve ürünlerinin verimliliğini artırmayı, aynı zamanda tarlada sosyal ve dijital dönüşümü desteklemeyi amaçlayan program, 2019'dan bu yana yürütülüyor.
2021-2022 üretim sezonunu kapsayan rapor, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarından temsilciler de dahil olmak üzere yaklaşık 40 paydaşın görüşlerini içeriyor.
Raporda, çiftçilerin mısır, ayçiçeği ve kanola üretiminde kalite ve verimi artırmalarına nasıl katkı sağlandığı vurgulanıyor. 2019'da 6 ilde bin 72 mısır üreticisiyle başlayan programa ikinci yılında ayçiçeği, üçüncü yılında ise kanola çiftçileri de eklendi.
Her geçen yıl etkisini ve kapsamını genişleten program beşinci sezonunda 21 ilde 5 binden fazla çiftçiye ulaştı ve 600 bin dekarın üzerinde bir üretim alanını kapsıyor. Programa dahil olan çiftçiler bugüne kadar yüzde 20'ye varan oranda verim artışı elde etti. Program bu sonuçlara ücretsiz danışmanlık, eğitim ve dijital tarım araçlarına erişim gibi yaklaşımlarla ulaştı.
Cargill'in dünyayı güvenli, sorumlu ve sürdürülebilir bir şekilde beslemeye çalışmasının bir yolu olan program, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri'nden 11'ine katkıda bulunuyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Cargill Gıda Çözümleri META Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Murat Tarakçıoğlu, kapsayıcı bir sürdürülebilir kalkınmanın toplumun sosyoekonomik gelişimiyle mümkün olduğunu belirterek, "Programımız bünyesinde ülkemizin toplumsal ve sosyal gelişimi kadar ekonomik gelişiminde de önemli bir rol oynuyoruz." ifadelerini kullandı.
– Uydudan tarla sağlığı takibi
Rapora göre programda, 2021-2022 üretim sezonunda 600 bin dekardan fazla alanda uydudan tarla sağlığı takibi, 5 binden fazla dijital toprak analizi gerçekleştirildi. Çiftçiler, 100'ü aşkın meteoroloji, sulama ve tahmin istasyonunu kullanarak kendi tarlalarının takibi için 180 bin uydu görüntüsünden yararlandı. Ayrıca 24 saat erişime açık teknik destek hattı ile 170 bin dakikadan fazla görüşme, 120 saati aşkın eğitim yapıldı.
Ulusal ve uluslararası 40'tan fazla prestijli ödüle layık görülen program, yüksek seviyelerde yeni ürün ve hizmet geliştirme, pazarlama, insan odaklı tasarım ve yenilik alanlarında başarılarıyla tanınan Edison Ödülleri'nde finalist olarak aday gösterildi.
Yenilikçi çözümleri ve sürdürülebilirlik yaklaşımıyla "Sosyal ve Kültürel Etki-İnovasyon" kategorisinde ödül almaya hak kazanan program, 18 Nisan'da ABD'nin Florida eyaletinde düzenlenecek törende altın, gümüş veya bronz ödüllerden birini alacak.
Program aynı zamanda Türkiye’de tarım ve gıda alanında sosyal etki araştırması ve ölçümlemesi yapılan kurumsal sosyal sorumluluk programı. "Yatırımın Sosyal Geri Dönüşü (Social Return on Investment, SROI)" çalışmasının sonuçlarına göre, programa yapılan her 1 TL’lik yatırım, 2019'da 2,53 TL, 2020'de 2,78 TL, 2021'de 3,03 TL, 2022'de ise 3,23 TL değerinde sosyal fayda yarattı.