İSTANBUL (AA) – Pasifik Eurasia, demir yolu taşımacılığının ardından deniz yolu ve hava yolu taşımacılığına da başlıyor.
Pasifik Eurasia'dan yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Pasifik Eurasia Genel Müdürü Erol Erkan, bugüne kadar demir yolları güzergahında bulunan ülkeler ile yaptıkları anlaşmalar ve geliştirdikleri modeller sayesinde hedeflerine ulaştıklarını kaydetti.
Ülkenin ihracatını artırma misyonunu deniz yolu ve hava yolu taşımacılığı ile daha da büyütmeye hazırlandıklarını aktaran Erkan, "Bu organizasyonda yaklaşık 20 ülkeden lojistik sektörünü yönlendiren iş ve çözüm ortaklarımız ile yapacağımız yüz yüze görüşmeler sayesinde ülkemiz lojistiğine yeni ve olumlu katkılar sağlayacağımızı düşünüyoruz. Türki Cumhuriyetlerde bulunan iş ortakları ve Türk ihracatçısının ürünlerinin uluslararası piyasaya erişimi için bu yılın üçüncü çeyreğinde deniz yolu hizmetlerini devreye aldık. 2022 yılının üçüncü çeyreğinde başladığımız deniz yolu taşımacılığında tüm dünya denizlerinde farklı limanlara taşıma yapıyoruz. Bu işe girerken yıl sonu ciro hedefimizi 100 milyon TL olarak belirlemiştik. Bu hedefimizi yılsonundan önce aşmış olacağız. Deniz yolu taşımacılığı özelinde 2023 yılı ciro hedefimiz ise 300 milyon TL." şeklinde konuştu.
Hava yolu taşımacılığına girmek için tüm hazırlıkları tamamladıklarını anlatan Erkan, “2022 yılı içerisinde gerekli çalışmaları yaparak yılın üçüncü çeyreğinde IATA sertifikamızı aldık. Şu anda acentelik sözleşmeleri ve lojistik terminal kiralama çalışmalarımız devam ediyor. 2023 yılının ilk çeyreğinde yetkili IATA acentesi olarak müşterilerimizin hava kargo taşımacılığı taleplerine de cevap verebilir durumda olacağız.” ifadelerini kullandı.
Pasifik Eurasia olarak en temel hedeflerinin Asya ve Avrupa arasındaki doğu-batı ve daha sonrasında kuzey-güney yönlü taşımacılıkta Türkiye’yi her türlü ihracat, ithalat ve transit taşımalarda lojistik merkezi haline getirmek olduğunu vurgulayan Erkan, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Demir yolu taşımacılığında liderliği elinde tutan firmamız, gücünü kısa vadede terminal hizmetlerinde yapacağı yatırımlar ile artırarak, orta vadede yurt dışında yapılanmayı, uzun vadede ise liman ve deniz işletmeciliği ile demir yolu tren işletmecisi olarak hizmet vermeyi hedefliyor. Tüm hatlarımızda taşıma hacmini, ithalat-ihracat dengesini de gözeterek katlayacağız. Demir yolunun ülkemiz ihracatındaki payını daha da artırmak istiyoruz. Bu sayede ülkemiz malları yeni pazarlara açılacak, küresel pazarlarda daha rekabetçi olabilecek ve ülkemize döviz girdisini artırabileceğiz. İthalat tarafında ise ithalat maliyetlerini azaltarak ülkemizdeki ürün satış fiyatlarının düşmesine, enflasyonla mücadeleye ve ülkemiz üreticilerinin daha ucuz daha kaliteli ham maddeye erişimine de katkı sunacağız.”
Deniz taşımacılığı ile entegre hatlarının sayısını artırmayı planladıklarını aktaran Erkan, Mersin ve Samsun üzerinden demir yolu ile entegre yeni hatlar açacaklarını söyledi.
Türkiye ve Rusya arasında 40 milyon tonun üzerinde yük taşındığının altını çizen Erkan, “Bu yükün yüzde 80'i deniz yoluyla, yüzde 20'si de kara yoluyla yapılıyor. İki ülke arasındaki taşımacılıkta demir yolunun payını artırmak üzere Rusya Demiryolları Lojistik şirketiyle yaptığımız anlaşma sayesinde bölge ülkelerinde ve Türkiye'de özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin yapacağı ticareti Rusya’nın her bölgesine ulaştırabiliyoruz. Bu çerçevede de Rusya ile aramızdaki ticaret hacminde önemli bir artış oldu. Lojistik konusunda attığımız yeni adımlarla Rusya ile aramızdaki ticaretin daha da büyüyeceğine inanıyoruz.” açıklamasında bulundu.
Uluslararası anlamda kapıdan kapıya teslim modelinin tüm hatlarda uygulanabilmesi için çalışmalarını hızla sürdürdüklerini bildiren Erkan, “Lojistik faaliyetlerini bir bütün olarak ele alıyoruz. Zincirin tüm halkalarına hâkim olmak gerekir. Uluslararası terminal servis hizmetleri vermeye başlayacağız. Türkiye içinde kurduğumuz terminal merkezlerimizi yurtdışındaki hedef pazarlarımızda da kuracağız. Bu pazar hakimiyetimizi artıracak.” ifadelerini kullandı.
Pasifik Eurasia’nın her yıl sonunda cirosunu bir önceki yıla göre en az yüzde yüz artırma prensibinden yola çıktığına dikkati çeken Erol Erkan, yıl sonunda da hedefledikleri gibi 500 milyon TL’lik ciro rakamına ulaşacaklarını aktardı.
Erkan, şirket olarak bugüne kadar belirledikleri hedeflerinin üzerinde büyüme yakaladıklarını vurgulayarak, 2023 yılında ise sadece demir yolu taşımacılığında 1 milyar TL’lik ciro hedefleri bulunduğunu kaydetti.
İklim değişikliği politikaları konusunda tüm dünyada çok önemli adımlar atıldığını ifade eden Erkan, “Yeşil mutabakat kapsamında bazı Avrupa ülkelerinde demir yolu taşımacılığı belli mesafelerin üzerinde zorunlu hale gelecek. Tüm bu politikalar doğrultusunda en az emisyon ile taşımalarımızı yapmak için gerekli planlama ve yatırımlarımızı yapıyoruz.” şeklinde konuştu.