Yenileniyor
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • K.Maraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
--
--
--
--
Son Dakika Haberler

World E-Commerce Forum, kapılarını 9'uncu kez açtı49 defa okundu

kategorisinde, 28 Eyl 2022 - 15:00 tarihinde yayınlandı
World E-Commerce Forum, kapılarını 9'uncu kez açtı

İSTANBUL (AA) – Dünya e-ticaretinin devleri, "e-ticaretin Davos"u olarak 9'uncu kez düzenlenen World E-Commerce Forum kapsamında İstanbul'da buluştu.

İstanbul WOW Kongre Merkezi'nde kapılarını açan forum, 30 Eylül'e kadar devam edecek. 34 ülkeden 20 bine yakın katılımcıyı ağırlayan forum kapsamında, 150 bin B2B görüşme gerçekleştirilecek.

Dünya e-ticaretinin yeni yol haritasının çizileceği, gelecek vizyonu ve trendlerin masaya yatırılacağı forum; bilgilendirme toplantılarının yanı sıra katılımcılarına yeni iş birlikleri ve ticari ortaklıklar oluşturma imkanı da sunuyor. 3 gün boyunca e-ticaretin kalbinin Türkiye'de atmasını sağlayacak forum, sektörün lider markalarının yanı sıra kamu ve özel sektörden üst düzey isimlerin yanı sıra katılımcı ülkelerin büyükelçiliklerini de ağırlayacak.

Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER), E-Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), Kargoist ve Startup Centrum tarafından desteklenen World E-Commerce Forum'un ana iş ortağı META olurken, ana sponsorluğunu Türkiye İş Bankası üstlendi.

– "34 ülkeden 20 bin katılımcı"

Forumun açılış konuşmasını gerçekleştiren WORLDEF Başkanı Ömer Nart, 34 ülkeden 20 bine yakın katılımcıyı ağırladıklarını belirterek, "Avrupa'nın en büyük e-ticaret buluşmasının İstanbul'da gerçekleştirmenin gururunu yaşıyoruz. 3 gün boyunca 150 bin B2B buluşmanın planlandığı forumda 2,5 milyar dolarlık işlem hacminin oluşmasını öngörüyoruz." ifadelerini kullandı.

Nart, bu yıl 10'dan fazla global pazar yeri üst düzey temsilcisinin de Türk girişimcilerle bir araya gelmek için foruma katıldığını aktararak, "Bu programda Avrupa'dan, Amerika'dan, Afrika'dan, Orta Doğu'dan ve Türkiye'den e-ticarette lider markaları ve e-ticaret paydaşlarını bir araya getiriyoruz. World E-Commerce Forum'un en büyük gücü ve motivasyonu, e-ticaretteki global potansiyeli ortaya çıkarmak ve kullanmak üzere B2B eşleştirme konsepti sunması. Foruma özel olarak geliştirdiğimiz DealMaker B2B eşleştirme uygulaması ile önemli iş birliklerine aracılık edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.

World E-Commerce Forum'un özellikle e-ihracata ivme kazandıracak önemli bir potansiyel taşıdığını ifade eden Nart, şunları kaydetti:

"Türkiye'nin toplam e-ihracatı 2 milyar dolar. Foruma katılacak pazar yerlerinin toplam pazar hacmi ise 250 milyar dolar. Türk üretici ve e-ticaret şirketlerinin yüzde 1 pay aldığı bir senaryoda, 2,5 milyar dolarlık bir pazar payı oluşacak. e-ihracat yapmak isteyen ancak gerekli networkü olmayan ya da yurt dışı bağlantılar kuramayan firmalar, hedef pazarlardaki e-ticaret aktörleri ve profesyonellerle burada yüz yüze görüşme fırsatı bulacak. Bu yıl 40'tan fazla yatırımcı ve fonun girişimcilerle bir araya geldiği World E-Commerce Forum'da girişimciler, yatırımcı ve fonların temsilcileri ile birebir görüşme fırsatı yakalayacak. Uluslararası fonlar için bir çekim merkezi olan forum, girişimcilere yatırım için fon bulma imkanı, kuluçka dönemindeki start-up'lar için de büyüme fırsatları sunuyor."

– "Ülkemize e-ihracatla 10 milyar dolarlık bir gelir getirmek için çalışıyoruz"

Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın da salgın sonrası değişen tercihler ve yaşam biçimlerinin sonucu olarak e-ticaretin "altın çağını" yaşadığını söyledi.

Türkiye'nin e-ticaret potansiyeline dikkati çeken Ayyarkın, şu değerlendirmelerde bulundu:

"2019 senesinde, yani pandeminin hemen öncesinde e-ticaret küresel anlamda yüzde 15 gibi bir paya sahipti. 2021'e geldiğimiz de bu rakam yüzde 21'e yükseldi. Bu yılı da yüzde 22 gibi bir oranla kapatması öngörülüyor. Küresel ekonomik sıkıntılara rağmen sürekli büyüyen ve ivmesini de artıran bir sektörden söz ediyoruz. Türkiye'deki e-ticaretin hızlı büyümesinde e-ihracatın payı da yadsınamaz. Ülke olarak e-ihracat alanında bu yıl 2,5 milyar dolar seviyesini geçtik. Önümüzdeki dönemde bu durum 6 kat daha büyüyebilecek potansiyele sahip. Ülkemize e-ihracatla 10 milyar dolarlık bir gelir getirmek için çalışıyoruz."

– 200'e yakın konuşmacı deneyimlerini aktaracak

30 Eylül'de sona erecek forum kapsamında; "Dünyada ve Türkiye'de E-Ticaretin Gelişimi", "Teknoloji Yatırımcılığının Geleceği", "E-Ticarette Müşteri Deneyimi", "E-Ticarette Hız Kavramı", "Patronlarla E-Ticaretin Stratejisi", "Rusya'da E-Ticaret" gibi konu başlıkları masaya yatırılırken, World E-Commerce Forum'da 5 farklı sahnede 200'den fazla konuşmacı, katılımcılara tecrübelerini aktaracak.

Haber Editörü : Tüm Yazıları
YORUM YAZ