Yenileniyor
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • K.Maraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
--
--
--
--
Son Dakika Haberler

12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası başladı51 defa okundu

kategorisinde, 06 Eki 2021 - 13:38 tarihinde yayınlandı
12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası başladı

İSTANBUL (AA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türksat 5B'nin tasarım ve üretim aşamalarının başarı ile tamamlandığını belirterek, "Milli haberleşme uydumuz Türksat 6A'nın ise montaj, entegrasyon ve testleri Ankara'daki Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi'nde devam ediyor. Uydunun üretim ve test sürecini 2022 sonunda tamamlayarak 2023 yılı ilk çeyreği içinde de fırlatılmasını planlıyoruz. Bunu gerçekleştirdiğimizde haberleşme uydusu üretebilen 10 ülke arasında yer alacağız." ifadelerini kullandı.

Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca düzenlenen, geleceğin ulaşım ve haberleşme sistemlerinin ele alınacağı 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası'nda yaptığı konuşmada, bölünmüş yol ve otoyol yapımına ağırlık verdikleri gibi diğer yolların da fiziki ve geometrik standartlarının iyileştirilmesi çalışmalarını yoğunlaştırarak ayrıca 15 bin kilometre daha tek yolu tamamladıklarını bildirdi.

Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri köprülerle viyadüklerle aştık. 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu ise tam 30 katın üzerinde artırarak 631 kilometreye yükselttik. Tünel yapımında 2023 yılına kadar 720 kilometre, 2035 yılına kadar 1.050 kilometre trafiğe açarak hizmet vermeyi hedefliyoruz. Yollarımızı inşa ederken akıllı ulaşım sistemlerini yaygınlaştırmak için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Yakıttan tasarruf etmek, çevreye daha az zarar veren alternatifleri oluşturmak, ekonomik canlılığı ve lojistik hareketliliği tesis etmek için
Bakanlığımız tarafından hayata geçirilen Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planı'nı sıkı sıkıya takip ediyoruz.
Kara yollarına yaptığımız yatırımlarla taşıt hareketliliği yüzde 170 artmasına rağmen trafik kazalarında yüzde 80'e varan azalma olmuştur. Yani bu yatırımlar sayesinde her yıl binlerce can kurtardık."

Yeni otoyol çalışmalarına da devam edileceğini aktaran Karaismailoğlu, yap-işlet-devret modeliyle 2023 yılına kadar toplam 6 proje ile 579 kilometre ve 2035 yılına kadar toplam 13 proje ile 3 bin 767 kilometre daha otoyol yapımını hayata geçirmeyi planladıklarını söyledi.

– "Bugüne kadar 58 milyonun üzerinde yolcu yüksek hızlı trenler ile seyahat etti"

Asya ile Avrupa arasında, Çin'den Londra'ya kadar uzanan Demir İpekyolu'nun Orta Koridoru'ndaki Türkiye'nin, uluslararası yük ve yolcu taşımacılığında stratejik öneminin çok büyük olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, bu gerçeklikten hareketle demir yollarında bir reform süreci başlattıklarını bildirdi.

Karaismailoğlu, 2003 yılına kadar el değmeyen demir yollarının tamamını yenilediklerini belirterek, şunları kaydetti:

"Milletimizin yarım asırlık hayali yüksek hızlı tren hatlarını inşa ettik. Ankara-Eskişehir-İstanbul-Konya hızlı tren hatlarını ülkemize kazandırdık. Ülkemizi yeniden demir ağlarla örme hedefleri kapsamında demir yolu uzunluğunu 12 bin 803 kilometreye çıkardık. 3 bin 500 kilometre demir yolu inşaatı devam ediyor.

Bugüne kadar 58 milyonun üzerinde yolcu yüksek hızlı trenler ile seyahat etti. Yüksek hızlı tren çalışmalarımızı burada bırakmadık. Sonuna geldiğimiz Ankara-Sivas ve Konya Karaman hızlı demir yolu hattı inşasını tamamlamak için çalışmalarımızı yoğun bir şekilde sürdürüyoruz.
Ayrıca Ankara-İzmir, Ankara-Bursa, Mersin-Adana-Gaziantep, Karaman-Ulukışla , Aksaray-Ulukışla-Yenice güzergahlarında da çalışmalarımız hızla devam ediyor. Bu çalışmaların yanı sıra sinyalli hat uzunluğumuzu yüzde 172, elektrikli hat uzunluğumuzu ise yüzde 180 arttırdık. Dünyanın en önemli ulaşım projelerinden biri olan Marmaray'la iki kıtayı birbirine deniz altından bağladık."

– "Bakü-Tiflis-Kars demir yolu ile Asya'dan Avrupa'ya kesintisiz demir yolu bağlantısı sağladık"

Adil Karaismailoğlu, Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattını açarak Asya'dan Avrupa'ya kesintisiz demir yolu bağlantısı sağladıklarını, bu hattın; Pekin'den Londra'ya uzanan orta koridorun ve Kazakistan'dan Türkiye'ye uzanan Demir İpek Yolu'nun en stratejik bağlantı noktası haline geldiğini, demir yolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağ başlattığını söyledi.

Karaismailoğlu, Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattının Çin ile Türkiye arasındaki yük taşıma süresini 1 aydan 12 güne, Marmaray'ın bu hatta entegre olmasıyla da Uzak Asya ile Batı Avrupa arasındaki süreyi 18 güne düşürdüğünü bildirdi.

Bakü-Tiflis-Kars hattında bugüne kadar toplam 1.133 tren, 20 bin 819 vagon ile 1 milyon 290 bin ton yük taşındığını aktaran Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Uluslararası ve ulusal demir yolu işletmesiyle birlikte aynı zamanda kent içi raylı sistemlere de ciddi yatırımlar yapıyoruz. Türkiye genelinde 12 ayrı şehrimizde toplam 811,4 kilometre şehir içi raylı sistem hattı işletilmektedir. Bu hatların 312,2 kilometre uzunluğundaki bölümü Bakanlığımız tarafından yapılmıştır. İstanbul, Bursa, Ankara, Kocaeli, Konya, Kayseri ve Gaziantep olmak üzere 7 ayrı şehirde 14 hatta yaklaşık 185 kilometre uzunluğunda raylı sistem yapım çalışmalarımız devam ediyor. Demir yolu ulaşım ağımızdaki tüm bu başarılarımızı, yine aynı dönemde gelişen yerli ve milli demiryolu endüstrisi ile adeta taçlandırdık.

Ülkemizdeki raylı sistem araçlarının farklı bölümlerinin yapıldığı 3 önemli şirketi TÜRASAŞ çatısı altında birleştirerek ülkemizdeki raylı sistem üretim süreçlerinde yeni bir ivme ve sinerji yakaladık. TÜRASAŞ'ı Orta Doğu'nun en büyük raylı sistem araç üreticisi haline getirdik."

– "2003-2021'de 114 milyar liranın üzerinde havacılık yatırımı gerçekleştirdik"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, saatte 160 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Tren setinin test süreçlerini tamamladıklarını belirterek, "2022 yılında milli elektrikli lokomotifin seri üretimine başlayacağız. Saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Hızlı Tren'in tasarım çalışmalarını tamamlayarak prototip üretim aşamasına geleceğiz." dedi.

Bu projelerle birlikte metro, banliyö, tramvay tasarım ve üretimi dahil olmak üzere raylı sistem araçları üretiminde Türkiye için önemli bir aşamaya ulaşılacağını aktaran Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"Bilindiği üzere, hava ulaşım faaliyetlerinde son yıllarda eksen kayması yaşanıyor. Küresel nüfus hareketleri ve ticari dengelere bağlı olarak hava ulaşım faaliyetleri, bugün hızla batıdan doğuya kaymaktadır. Daha önce de ifade ettiğim gibi Türkiye, coğrafi bakımdan üç kıtanın ortasındaki kilit konumuyla gelişmiş pazarlar ile gelişmekte olan pazarlar arasındaki uçuş rotaları üzerinde yer almaktadır. Bunları dikkate alarak 2003 yılından itibaren yürüttüğümüz hava ulaşım politikaları ve faaliyetleriyle dünyada en hızlı gelişim gösteren ülkelerden biri haline geldik. 2003-2021 yılları arasında 114 milyar liranın üzerinde havacılık yatırımı gerçekleştirdik.

Bu sayede 26 noktaya yapılan iç hat uçuşlarımızı bugün 56 noktaya çıkardık. 2003 yılında 50 ülke ile 60 noktaya uçuş yapılırken, bugün 127 ülkede 329 noktaya ulaştık. 'Dünyada ulaşamayacağımız yer kalmayacak' dedik ve çok şükür bu hedefimizi büyük oranda gerçekleştirdik. Yapımları devam eden Çukurova, Tokat, Rize-Artvin, Bayburt-Gümüşhane ve Yozgat havalimanları ile hava yolu ulaşım ağımızı daha da güçlendireceğiz. Bugün ülkemiz, özellikle de İstanbul, dünyanın en büyük küresel transit merkezlerinden biridir."

– "İstanbul Havalimanı, hizmete girdiği günden bugüne 100 milyonun üzerinde yolcu ağırladı"

Adil Karaismailoğlu, 29 Ekim 2018'de hizmete geçen İstanbul Havalimanı'nın, hizmete girdiği ilk günden bugüne 100 milyonun üzerinde yolcu ağırladığını bildirdi.

2021 yılının ilk 8 ayı istatistiklerine göre, Avrupa'da en yoğun havalimanları sıralamasında yaklaşık 21 milyon yolcuya hizmet veren İstanbul Havalimanı'nın ilk sırada bulunduğuna işaret eden Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı'nın, "Dünyanın En İyi 10 Havalimanı" arasında 2. sırada yer aldığını da aktardı.

Karaismailoğlu, hava yolunun yükselen değeri ve göklerdeki temsilci Türk Hava Yolları'nın daha da güçlenebilmesi için İstanbul Havalimanı'nın çok yerinde bir adım olduğunu belirterek, "Dünyanın en büyük hava yolu şirketlerinden biri olan Türk Hava Yolları, dünyanın en büyük havalimanlarından biri olan İstanbul Havalimanı ile birlikte artık geleceğe çok daha emin adımlarla yürümektedir." dedi.

– "Uzay havacılığında da büyük başarılar elde ediyoruz"

Bakan Karaismailoğlu, "İstikbal göklerdedir" sözünden hareketle çıtayı daha da yüksek tutarak uzay havacılığında da büyük başarılar elde edildiğini aktararak, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Türkiye'nin uzayda da söz sahibi olabilmesi için başta haberleşme uydularımız olmak üzere, çok amaçlı gözlem ve alçak yörünge uyduları yapıyoruz. Haberleşmedeki iletişim uydumuz Türksat 5A'yı 8 Ocak'ta yörüngesine fırlattık ve haziran ayı içerisinde hizmete aldık. 3 kıtaya yayılan geniş bir coğrafyada televizyon ve veri haberleşme hizmeti vermektedir. Ülkemizin yayıncılık alanında ülke sınırlarının ötesinde, daha etkin varlık göstermesine de önemli katkı sunacaktır.

Şimdi sırada TÜRKSAT 5B ve 6A uydularımız var. Türksat 5B'nin tasarım ve üretim aşamaları başarı ile tamamlandı. Milli haberleşme uydumuz Türksat 6A'nın ise montaj, entegrasyon ve testleri Ankara'daki Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi'nde devam ediyor. Uydunun üretim ve test sürecini 2022 sonunda tamamlayarak 2023 yılı ilk çeyreği içinde de fırlatılmasını planlıyoruz. Bunu gerçekleştirdiğimizde haberleşme uydusu üretebilen 10 ülke arasında yer alacağız."

​​​(Sürecek)

Haber Editörü : Tüm Yazıları
YORUM YAZ